Zakład Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie

 

Kierownik: prof. dr hab. Teresa Łuczka


Główne obszary działalności naukowej Zakładu Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie dotyczą:
•    określenia determinant rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw;
•    barier i ryzyka w działalności małych i średnich przedsiębiorstw;
•    zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu gospodarczego;
•    wspomagania decyzji menedżerskich oraz zarządzania procesami, wiedzą i informacją w MSP;
•    roli właściciela MSP w budowaniu zaufania w zarządzaniu;
•    procesów podejmowania decyzji gospodarczych w warunkach niepewności rynkowej;
•    badania  postrzegania ryzyka przez MSP w internacjonalizacji;
•    determinant internacjonalizacji mikro, małych i średnich przedsiębiorstw;
•    zarządzania finansami i zasobami przedsiębiorstw;
•    alternatywnych instrumentów finansowych i ich wpływu na strukturę finansów MSP;
•    analizy ekonomicznej w procesie zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem;
•    marketingu internetowego i jego roli w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem;
•    konkurencyjności i innowacyjności Polski i polskich przedsiębiorstw na tle krajów rozwiniętych;
•    przedsiębiorczości regionalnej, przedsiębiorczości międzynarodowej;
•    zarządzania publicznego,  zarzadzania w administracji rządowej i jednostkach samorządu terytorialnego w czasie kryzysu gospodarczego;
•    roli otoczenia instytucjonalnego w rozwoju przedsiębiorczości, udzielania pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
•    współpracy przedsiębiorstw z jednostkami sektora publicznego;
•    sieci biznesowych – klastrów, aliansów strategicznych, powiązań kooperacyjnych, finansów publicznych, funduszy private equity i stowarzyszeń busienss angels  w kontekście rozwoju i internacjonalizacji MSP;
•    społecznych aspektów przedsiębiorczości, edukacji przedsiębiorczości;
•    kapitału ludzkiego i społecznego w kreowaniu innowacyjnej przedsiębiorczości;
•    zachowań organizacyjnych;
•    komunikacji w biznesie;
•    negocjacji i technik negocjacyjnych;
•    etyki w biznesie.

 


Zobacz listę pracowników Zakładu Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie