• Polski
  • English

Struktura

 

W strukturze Wydziału Inżynierii Zarządzania wyróżniono trzy Instytuty z zakładami

 

IBj - Instytut  Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości

 

Dyrektor: dr hab. Joanna Sadłowska-Wrzesińska

Z-ca dyrektora: dr inż. Marek Goliński

 

Z1- Zakład Marketingu i Rozwoju Organizacji

Kierownik: dr hab. inż. Magdalena Wyrwicka , prof. PP

 

Z2- Zakład Zarządzania Ryzykiem i Jakością

Kierownik: dr hab. inż. Małgorzata Sławińska, prof. PP

 

Z3- Zakład Zastosowań Ergonomii

Kierownik: dr hab. inż. Marcin Butlewski 

 

Główne obszary działalności naukowej Instytutu dotyczą:

 

  • metodologii badań i zastosowań praktycznych makroergonomii;
  • ergonomicznej diagnostyki oraz projektowania (korekcyjnego i konce-pcyjnego) procesów produkcyjnych w technologicznych systemach wytwórczych;
  • ergonomicznej diagnostyki oraz projektowania (korekcyjnego i konce-pcyjnego) maszyn i urządzeń technologicznych;
  • inżynierii bezpieczeństwa;
  • metod szacowania i oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
  • metodologii kształtowania poziomu jakości pracy i wyrobów w przemyśle maszynowym w świetle EN i norm ISO oraz koncepcji TQM;
  • realizacji procesów eksploatacji systemów projakościowych w przemyśle i w usługach;
  • metod reinżynierii procesów biznesowych i produkcyjnych w przedsię-biorstwie;
  • teorii i inżynierii marketingu;
  • rachunkowości finansowej i zarządczej oraz kontrolingu;
  • metodyki projakościowego i marketingowego zarządzania przedsiębior-stwem;
  • zarządzania wartością i kapitałem intelektualnym;
  • rachunku efektywności ekonomicznej;
  • kwalitologii i ekonomiki jakości;
  • zarządzania cenami;
  • akceleracji wiedzy technicznej

 

 
 

 

ILg - Instytut Logistyki

 

Dyrektor: prof. dr hab. inż. Marek Fertsch

Z-ca dyrektora: dr hab. Marek Szczepański, prof. PP

 

Z1- Zakład Ekonomiki Przedsiębiorstw, Inwestycji i Ubezpieczeń

Kierownik: dr hab. Marek Szczepański, prof. PP

 

Z2- Zakład Zarządzania Produkcją i Logistyki

Kierownik: dr hab. inż. Łukasz Hadaś, prof. PP

 

Główne obszary działalności naukowej Instytutu dotyczą:

 

  • badania i kształtowania systemów organizacji i kierowania;
  • badania i doskonalenia metod projektowania struktur organizacyjnych systemów produkcyjnych;
  • organizacji i adaptacyjnego zarządzania przedsięwzięciami;
  • zarządzania rozwojem przedsiębiorstw produkcyjnych;
  • zarządzania przedsiębiorczością;
  • metodologii rozwoju regionalnego;
  • zarządzania przedsięwzięciami;
  • systemów logistycznych;
  • konkurencyjność w aspekatach mikro, makro i mezo;
  • badania ekonomicznych aspektów funkcjonowania systemów zabezpieczenie społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem ekonomii emerytalnej;
  • badania technologicznej przedsiębiorczości akademickiej;
  • badania kapitału intelektualnego oraz kapitału społęcznego przedsię-biorstw i organizacji;
  • zarządzanie ryzykiem;
  • ekonometria stosowana;

 

 

 

IZ - Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych

 

Dyrektor: prof. dr hab. inż. Józef Frąś

 

Z1- Zakład Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie

Kierownik: prof. dr hab. Teresa Łuczka

 

Z2- Zakład Systemów Zarządzania

Kierownik: prof. dr hab. inż. Stefan Trzcieliński

 

Główne obszary działalności naukowej Instytutu dotyczą:

 

  • strategii przedsiębiorstw;
  • planowania biznesu;
  • systemów budżetowania;
  • struktur organizacyjnych, w tym struktur procesowych;
  • systemów informacyjnych zarządzania;
  • systemów informatycznych wspomagających zarządzanie;
  • lean management (szczupłego przedsiębiorstwa);
  • agile enterprise (zwinnego przedsiębiorstwa);
  • przedsiębiorstwa wirtualnego;
  • barier i ryzyka w działalności małych i średnich przedsiębiorstw;
  • zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu;
  • analizy ekonomicznej w procesie zarządzania nowoczesnym przedsię-biorstwem;
  • konkurencyjności i innowacyjności Polski i polskich przedsiębiorstw na tle krajów rozwiniętych;
  • sieci biznesowych - klastrów, aliansów strategicznych i powiązań kooperacyjnych;
  • współpracy przedsiębiorstw z jednostkami sektora publicznego;
  • marketingu internetowego i jego roli w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem;
  • kapitału ludzkiego i społecznego w kreowaniu innowacyjnej przedsię-biorczości;
  • komunikacji w biznesie w działalności MSP;
  • negocjacji i technik negocjacyjnych;
  • zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania profili kompetencyjnych, budowania zespołów zadaniowych;
  • etyki w biznesie.